Blog Archive
-
▼
09
(14)
-
▼
Kasım
(11)
- Günışığında fotoğraf
- Fotoğrafta kompozisyon
- Fotoğraflarınızı seçin!
- Spor fotoğrafçılığı
- Boyner 'den fotoğraf yarışması
- Yeni fotoğraf makinem kaç piksel olsun?
- İpucu: Fotoğraf makinesini nasıl tutmam gerekiyor?
- İpucu: Ritmi yakalayın.
- İpucu: Ne zaman flaş kullanmalıyım?
- Compact – Dslr – Slr ?
- Gülümseyin!
-
▼
Kasım
(11)
Etiketler
2010
AI focus
AI servo
avrupa kültür başkenti
boyner
canon
cep
compact
crop
çizgi
çözünürlük
dergisi
ders
dslr
en
erin fong
flash
flaş
fotoğraf
fotoğrafçılığı
güneş
günışığı
hit
ışık
ipucu
istanbul
iyi
kadraj
kompozisyon
kullanmak
makinesi
mega
milyon
monopod
objektif
photoshop
piksel
pixel
popüler
ritm
seçmek
Shutter
slr
spor
stop motion
şekil
tanım
telefon
ters
theo tagholm
tripod
tutmak
ufuk
üçler
yarışma
22 Kasım 2009 Pazar
Fotoğrafta kompozisyon
Otomatik fotoğraf makinelerinin; bizim yerimize odaklanıp, exposure ayarını mükemmel bir biçimde yaptığı günümüzde (her zaman değil tabi ki), iyi bir fotoğraf ile vasat olanı arasındaki en iyi farkı; kompozisyon belirliyor.
Çektiğimiz bir fotoğrafın sınırlarını dilediğimiz gibi belirleyebiliriz. Bu işilemin adına "crop" diyoruz. Veya dilediğimiz açıyla fotoğrafı çekebiliriz. Bir insan veya hareket ettirilebilir bir objenin fotoğrafını çekirsak; ona poz verdirebiliriz. Ancak doğaya ait veya mimari herhangi bir nesnenin fotoğrafını çekeceksek, biraz daha farklı işliyor bu süreç.
Kompozisyonla alakalı birden fazla yardımcı kural belirtilebilir. Ancak şu bir geçektir ki bazen kurallara aykırı ve olağanüstü kareler yakalamak da mümkün.
Kuralları bilmeniz sizin yararınıza olacaktır ancak kuralları çiğnerken onu niçin çiğnediğinizi bilmeniz ise daha fazla yararnızıa olacaktır.
Örneğin, odaklanacağınız objeyi karenize sığdırmak ve fotoğraf karesindeki en büyük alanı ona vermek işe yarayan en iyi kuraldır. Belki çok yakından değil ancak, anlatmak istediğinizi başka bir objenin bölmesine izin vermemelisiniz.
Diğer kuralları zaman içinde yeni yazıların içersinde bulabileceksiniz.
Çektiğimiz bir fotoğrafın sınırlarını dilediğimiz gibi belirleyebiliriz. Bu işilemin adına "crop" diyoruz. Veya dilediğimiz açıyla fotoğrafı çekebiliriz. Bir insan veya hareket ettirilebilir bir objenin fotoğrafını çekirsak; ona poz verdirebiliriz. Ancak doğaya ait veya mimari herhangi bir nesnenin fotoğrafını çekeceksek, biraz daha farklı işliyor bu süreç.
Kompozisyonla alakalı birden fazla yardımcı kural belirtilebilir. Ancak şu bir geçektir ki bazen kurallara aykırı ve olağanüstü kareler yakalamak da mümkün.
Kuralları bilmeniz sizin yararınıza olacaktır ancak kuralları çiğnerken onu niçin çiğnediğinizi bilmeniz ise daha fazla yararnızıa olacaktır.
Örneğin, odaklanacağınız objeyi karenize sığdırmak ve fotoğraf karesindeki en büyük alanı ona vermek işe yarayan en iyi kuraldır. Belki çok yakından değil ancak, anlatmak istediğinizi başka bir objenin bölmesine izin vermemelisiniz.
Diğer kuralları zaman içinde yeni yazıların içersinde bulabileceksiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder