Blog Archive
Etiketler
2010
AI focus
AI servo
avrupa kültür başkenti
boyner
canon
cep
compact
crop
çizgi
çözünürlük
dergisi
ders
dslr
en
erin fong
flash
flaş
fotoğraf
fotoğrafçılığı
güneş
günışığı
hit
ışık
ipucu
istanbul
iyi
kadraj
kompozisyon
kullanmak
makinesi
mega
milyon
monopod
objektif
photoshop
piksel
pixel
popüler
ritm
seçmek
Shutter
slr
spor
stop motion
şekil
tanım
telefon
ters
theo tagholm
tripod
tutmak
ufuk
üçler
yarışma
7 Aralık 2009 Pazartesi
Üçler kuralı
Üçler kuralı fotoğrafı oluşturan kompozisyonun en önemli unsurudur. Özellikle doğa fotoğrafçısının bilmesi gereken ancak diğer türlerde de çoğunlukla işe yarayan bir kuraldır.
Ufuk Çizgisini Üçler Kuralına Göre Yerleştirmek!
Yukarıdaki iki fotoğraf arasından sağdakini beğenmeniz pek de şaşırtıcı değil. Bunun sebebi üçler kuralına göre ufuk çizgisi soldakinde hatalı sağdakinde ise doğru yerleştirilmiştir.
Nasıl yani?
Üçler kuralında kadrajı 3x3 = 9 kareye böldüğümüzü düşünürüz.
Sağdaki fotoğrafta ufuk çizgisi bu çizgilerden en üsttekine orantılanmıştır. Soldaki ise tam kadrajın ortasındadır.
Gökyüzünde vurgulamak istediğimiz şeyi eğer daha azıyla vurgulayabiliyorsak, geri kalanına daha fazla yer vermeliyiz. Şöyle ki; sağdaki fotoğrafta gök yüzünün açık ve güneşli bir gün olduğu belli oluyor. O zaman niçin daha fazla ona yer verelim ki?
Eğer bulutlu bir hava olsaydı ve bulutları vurgulayacak olsaydık bu sefer, ufuk çizgisini alttaki üçler çizgisine yaklaştıracaktık. Böylece bulutlar ön plana çıkacaktı.
Ufuk çizgisi olmazsa ne yapacağız peki?
Üçler kuralı her zaman geçerlidir. Örneğin sağdaki fotoğrafta ön plana alınan şey kayık değil yansımasıdır. Kayık, en üst çizgiye sığdırılırken yansıması geri kalan kareleri doldurmaktadır.
Aşağıda göründüğü gibi fotoğraflarımızı çekerken hayali çizgiler oluşturmak işimizi kolaylaştıracaktır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder